Weekend - Reisverslag uit Squamish, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Squamish, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Ilonka

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

05 Oktober 2015 | Canada, Squamish

Taxidriver on Friday
Met oma naar de bank, boodschappen doen, voor controle met haar naar de oogarts (de gloucoma slaat genadeloos toe) en tot slot een late lunch at Denny's.
Tank vol voor m'n rit morgen, only the lonely on the Canadian highway... Waar zou ik zijn zonder GPS!

Weekend at
Zonder problemen rijd ik van Surrey naar Langley. Christel staat op de uitkijk.
We gaan naar de Othello tunnels in Hope, Coquihalla canyon. Ik ben hier vijf jaar geleden al geweest, maar het blijft mooi. De herfst heeft zijn intrede gedaan maar de temperatuur is aangenaam, Indian Summer! Heerlijk gewandeld in de canyon.
's Avonds spelen De Canucks (ijshockey), we gaan kijken in de bar, een soort sportcafé. Werkelijk op elke muur, hoek en pilaar, hangen televisieschermen. En niet zulke kleintjes... . Het is bier of wijn en hamburgers. Bij de winst staat men op de tafels...

Zondag rijden we naar Squamish, via the Sea to Sky Highway. Andere verkeersborden: Watch out bears for the next 50km... Jaja.... Het is zo mooi! Bij Squamish gaan we met de gondel naar boven en wandelen. Het is druk en warm. Het uitzicht is betoverend! Een soort Oostenrijk of Zwitserland, maar dan hoger en wijder, groter! Zoals alles groot en groter is.
Op de terugweg stoppen we nog bij een paar van de vele uitzichtpunten over de oceaan en de vele eilanden. Nog wat boodschappen, op kraamvisite bij Clayton and Melanie en dan uiteindelijk terug naar Langley.
De hottube wacht.... Wat een ontspanning!

Morgen op stap met Christel