Ik vertrek! - Reisverslag uit White Rock, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Ik vertrek! - Reisverslag uit White Rock, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Ik vertrek!

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

12 September 2016 | Canada, White Rock

Zaterdagmorgen 10 september, ik vertrek! Met ruim een half uur file kom ik op Schiphol aan, waarna het nog een keer een half uur duurt voordat in m'n koffer heb ingecheckt. Weer drie kwartier later ben ik eindelijk door de douane. Voordeel is dat het niet meer zolang duurt voordat ik aan boord ga.
De vlucht duurt lang en werd bijna nog langer omdat een medepassagier zo bijdehand was op het toilet te gaan roken. Er volgen dreigementen voor een tussenlanding maar gelukkig loopt dat los en landen we keurig op tijd in Vancouver. In tegenstelling tot andere jaren zit alles mee en binnen 25 minuten sta ik met koffers en al buiten!
April haalt me op en we rijden al snel richting White Rock. De eerste stop is bij de liquorstore, voor wijn en bier, je zou bijna denken dat m'n reputatie me vooruit is gesneld!
In het bos bij White Rock staat het huis van Ingmar en April en vlak daarbij de motorhome.
Ik installeer me in mijn eigen paleisje, de queen is home!
S'avonds komen er vrienden langs, het is fijn elkaar weer te zien, eerste bbq is een feit, maar om 21.00 uur Canadese tijd gaat bij mij het licht echt uit. 24 uur zonder slaap eist z'n tol. Maar helaas ben ik na 3 uur slapen weer klaarwakker en duurt de rest van de nacht een eeuwigheid.
Een jetlag valt niet uit te sluiten.

Zondagmorgen vroeg genieten op het terras bij het boshuis. Humblingbirds vliegen af en aan op de voederhuisjes. Het lukt me niet om de kleine vogeltjes vast te leggen op een foto. Maar wat een heerlijke plek.
Later gaan we op weg naar het huis van oma. Het is voor mij, nu 7 weken na haar overlijden, voor het eerst tastbaar en het is best even emotioneel om daar te komen. Maar het huis is verkocht, de boel moet leeg en met alle hulp die voorhanden is wordt de vrachtwagen gevuld en ontdoen we ook nog een muur van behang. Je zou denken het is verkocht dus hoezo moet het behang eraf, maar hier gaat alles net even anders als bij ons.
Die truck moet uiteraard ook weer leeg en nadat ook die klus is geklaard wordt een bezoekje aan de plaatselijke Chinees geregeld.
Zet elf familieleden aan een tafel en verbaas je over de stilte. Iedereen is moe, van het ongebruikelijke werk en de emoties die het leeghalen van het huis met zich mee brengt.

Met een lunchafspraak voor de maandag (m'n verjaardag) op zak haak ik af, ik zit te knikkebollen en om 21.00 uur lig in m'n paleisje, nu maar hopen dat ik door slaap.....

Het is maandagmorgen 07.00 uur, als ik dit schrijf, weer op het terras tussen de vogels... Alleen op deze mooie plek, het huis is stil, ze zijn al naar hun werk, maar ik zit hier te genieten van al het moois om me heen.
Vakantie!

  • 12 September 2016 - 16:45

    Marjon:

    Wat schrijf je leuk! Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat iedereen je weer met open armen heeft ontvangen. Een emotionele confrontatie kon natuurlijk niet uitblijven, maar dat is logisch he. Mooi paleisje heb je! En wat een prachtig huis met tuin! Ik kijk uit naar je verhaal en foto's. Hier is het natuurlijk weer bloedheet zittend op kantoor achter mijn bureau.
    De academie is afgebrand, dus dat is ook een zorg minder, hebben we ook geen last meer van...., dus geniet van je vakantie (haha!)

  • 12 September 2016 - 16:58

    Joke:

    Ziet er goed uit zeg, prima plek om te zijn met je verjaardag, Gefeliciteerd!

  • 12 September 2016 - 17:02

    Hans Van Nieuwenhuijzen:

    Hoi Ilonka, wat goed dat je het vliegtuig niet heb laten wachten met die vertraging. Fijn dat je een geslaagde reis heb gehad. En direct naar je zin, dat dan maar volhouden. Heel veel plezier daar.

  • 12 September 2016 - 17:36

    Nathalie:

    Super leuk! Ben benieuwd naar de rest van je verhalen :)

  • 12 September 2016 - 17:41

    Thea Van Der Waal:

    Hoi Ilonka,
    Net even gezellig met elkaar gesproken.
    Heel leuk verslag en foto's.
    Nog een fijne Dag verder.
    Lieve groetjes
    Thea

  • 12 September 2016 - 18:28

    Joan:

    GEFELICITEERD!!!!!!!!!! dat je de hele dag verwend wordt en mag genieten!! Wat een plek he om jarig te zijn.. om medelijden te hebben hihi maar niet heus. Prachtig hoe je onthaald bent. wat n lieve mensen. En ach de academie... er zijn erger dingen hihihihi, dus vrouw genieten, lachen, plezier voelen en huppetatee kom de weken door met n smile.. big hug

  • 12 September 2016 - 20:10

    Rees En Edwin:

    Hieper de piep hoerrrrrraaaaaa. Leuke dag en avond gewenst door ons

  • 12 September 2016 - 20:19

    Els En Je Vader. :

    Lieve Ilonka. Wat ziet het er daar prachtig uit.Fijn dat je zo lief bent onthaald. Natuurlijk was het emotioneel. Verder wensen we je nog een fijne dag geniet van de tijd dat je daar bent samen met die lieve mensen. Leuk paleisje. Trouwens je maakt weer een leuk verslag. Liefs van ons

  • 12 September 2016 - 20:30

    Jolijn:

    Gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 12 September 2016 - 20:30

    Jan Fleury:

    Hoi meis.
    Top dat je het naar je zin hebt daar.
    Blijf schrijven, het is leuk om te lezen hoe het jou vergaat daar.
    Beloof me dat je de intieme verhalen met die houthakker voor jezelf houd.
    Gr Jan.

  • 12 September 2016 - 20:32

    Jolijn:

    Hieper de Piep! Hoera! Leuk geschreven je blog! Fijne vakantie! Xx

  • 12 September 2016 - 21:49

    Diana:

    Beste Ilona,

    Heel veel plezier en tot snel....groetjes... Diana

  • 13 September 2016 - 00:06

    Wendy:

    Hi Ilonka ,
    Leuk geschreven en wat heerlijk daar !
    Ik zie uit naar de rest van de verhalen .

  • 13 September 2016 - 07:30

    Willem:

    Daar wil ik ook wel wonen en nog gefeliciteerd met je verjaardag doe mij maar een Canadese moorkop

    grt willem

  • 13 September 2016 - 07:37

    Charles :

    Ha Ilonka,
    Nog van harte.. en geniet met volle teugen van de natuur en vloeibare genoegens. Je verhalen lezen lekker weg. Veel plezier nog

  • 13 September 2016 - 08:12

    Hans:

    Overheen gelezen, nog van harte gefeliciteerd.

  • 13 September 2016 - 10:09

    Debby:

    Wat een heerlijk begin van je vakantie.
    Ga lekker genieten van alles.

  • 14 September 2016 - 14:05

    Glenn:

    Hi Ilonka, Super leuk dat je de tijd neemt om ons ook op de hoogte te houden. Ik vind dat je dit hebt verdient. Je was er aan toe hoor. Ik reageer niet zo vaak? ( you know me ) Maar ik geniet enorm van je leuke verhalen hoor, het is net alsof je ook een beetje spanning indoet haha.
    Het is Prima weer hier in NL Super Warm.
    Ok Ilonka Blijf Elke dag weer genieten en? Houd het Spannend??
    Ayo
    Glenn??Spak

  • 08 Oktober 2016 - 22:39

    April:

    My Queen....
    your blog... which I have just started reading...how beautifully written ....I love this! Soooooo thrilled to read and know you feel happy and welcome in our home! I am looking forward to reading more of your stories!
    More comments for you later MY Queenie....lol
    Love you!
    April xo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilonka

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 18747

Voorgaande reizen:

14 April 2023 - 16 Mei 2023

Back again, making new memories

22 September 2018 - 13 Oktober 2018

Indian summer

10 September 2016 - 15 Oktober 2016

Beautiful British Columbia

26 September 2015 - 17 Oktober 2015

Family trip

08 Juni 2013 - 25 Juni 2013

Surprise Reis

23 September 2010 - 11 Oktober 2010

Fifty years and counting

Landen bezocht: