Weekend! - Reisverslag uit White Rock, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit White Rock, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

18 September 2016 | Canada, White Rock

Vrijdagavond maken we de boodschappenlijst voor de bbq. De lijst wordt steeds langer en ik vraag me stilletjes af hoe we deze enorme hoeveelheid eten en drinken gaan opmaken. We kletsen en met een wijntje erbij wordt het best laat.
Zaterdagmorgen wordt ik pas laat wakker, en April komt al terug met de boodschappen. Dozen vol dragen we het huis in, terwijl het nog steeds regent. Dan komt Jackie met de oplossing om de bbq bij haar thuis te houden, het boshuis is te klein om iedereen binnen plaats te bieden en Jackie en Buddy hebben een groot overdekt sundeck. We maken enorme salades en cakes. De ribs gaan in de oven.
Uiteindelijk alles weer in dozen en met een auto vol rijden we naar Jackie's huis.
Als we alles hebben uitgepakt breekt de zon door....

Het wordt een gezellige avond met alle familie en vrienden. De poging om met de familie-foto door de bank te zakken, zoals een van voorgaande jaren gebeurde, mislukte. Helaas voor Jackie geen nieuwe bank. Maar de foto is leuk!
We ruimen de boel op, laden opnieuw de spullen in de auto, en uiteraard...ben ik de Bob.

Het is zondagmorgen en de zon schijnt weer. Ik rommel wat in m'n paleisje, pak vast wat spulletjes in, want morgen vertrek ik, samen met Christel naar het noorden.
Ik trek wat toeristische tips na voor de route voor de komende dagen en realiseer me in ene waar ik aan begin. 2000 km lijkt me nu eindeloos, en dan hebben we het alleen nog maar over de heenweg! Ik wordt al moe als ik aan 100 km denk. Daarnaast ben ik nu ook nog verantwoordelijk voor Christel.
Ingmar praat de gedachten uit m'n hoofd. We hebben goede etappes uitgestippeld en het komt ongetwijfeld goed.

Met z'n drieën, Ingmar, April en ik, gaan we naar de flumarket in Cloverdale, het is een soort kofferbakmarkt, rommelmarkt en warenmarkt ineen. Op de terugweg naar Wallmart om in te slaan voor m'n trip. Water, cookies, chips, chocolats, noodels. Eenmaal thuis uitgevloerd een uurtje in de tuin. Met m'n IPad neem ik een foto van een Steller's Jay, een blauwe gaai, die een bad neemt in het fontein. Niet heel scherp, maar voor het idee. De volgende badgast is een Woody, maar deze wil niet op de foto.

De winterbanden gaan onder m'n auto, want op sommige plaatsen ligt al sneeuw.... Ik ben toch op zomervakantie?!!
Langzaam vult de auto zich met spullen. Koelbox met flesjes water, dekens, voedsel. Jerrycan met benzine. Ze weten hier beter dan ik wat het betekent zo een trip te maken en uren niks tegen te komen.
Ik laat het maar een beetje over me heen komen. De motels zijn geboekt, maar vannacht slaap ik nog in m'n veilige paleisje!
Morgen begint het volgende avontuur!

  • 19 September 2016 - 06:35

    GLENN:

    Hi Ilonka, ik heb zoals altijd weer van je vakantie verslag genoten. Bij de foto?"four of cakes" wist ik dat je mij niet teleur zou stleen en dat jij wel ervoor kon zorgen dat alles opgaat. Ja ik dacht ook dat je op zomer vakantie was?' en ga je winterbanden op de aanbrengen hahaha jaa gezellieg. En net bij Jackie's huis aangekomen gaat de zon weer doorbreken hahahaha dan konden jullie toch weer inpakken en terug?? ha ha leuk verslag hoor. ik kijk nu uit naar je verslag van over de 2000km, Blijf genieten hoor. Het ga je goed? hier? en daar.
    groeten
    GL&N

  • 19 September 2016 - 10:21

    Els En Je Vader. :

    Leuk verslag weer. En genoten van de bbq? Zag er goed uit. Gezellig al die mensen vrienden en familie. Goede reis en wees voorzichtig. Liefs van ons

  • 19 September 2016 - 11:03

    Arline:

    Hoi Ilonka,

    Ziet er heel gezellig fijn dat je geniet van je vrienden en familie.
    Je bent goed voorbereid weg gegaan de tocht die je gat maken zal vast en zeker mooi worden,
    Rij ze en geniet van alles om je heen

  • 19 September 2016 - 23:21

    Wendy:

    Geweldig weer leuk geschreven, ik zie het voor me al dat eten haha.
    Heel veel plezier op de 2000 km reis !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilonka

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 18710

Voorgaande reizen:

14 April 2023 - 16 Mei 2023

Back again, making new memories

22 September 2018 - 13 Oktober 2018

Indian summer

10 September 2016 - 15 Oktober 2016

Beautiful British Columbia

26 September 2015 - 17 Oktober 2015

Family trip

08 Juni 2013 - 25 Juni 2013

Surprise Reis

23 September 2010 - 11 Oktober 2010

Fifty years and counting

Landen bezocht: