Wildlife on the Alaska Highway - Reisverslag uit Toad River, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Wildlife on the Alaska Highway - Reisverslag uit Toad River, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Wildlife on the Alaska Highway

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

29 September 2016 | Canada, Toad River

Woensdagmorgen vroeg moet Peter weer aan het werk. We nemen afscheid, want hij blijft 3 weken in camp en ik zie hem niet meer.
Woensdag overdag halen Heather en ik zijn truck op en verder doen we weinig, behalve Rayanne van school halen.

De nachten zijn koud, rondom het vriespunt. Maar overdag gaat het nog naar een graad of 10, 12.

Donderdag mag Rayanne een dag thuis blijven van school en gaan we 200 km de Alaska Highway op, verder naar het noorden. Er is sneeuw voorspelt voor het weekend, maar vandaag nog volop zon, dus met een volle koelbox voor een picknick vertrekken we richting Toad River.
Net buiten Fort Nelson zien we de eerste herten langs de bosrand lopen.
80 km verder zit een bruine moederbeer met twee jongen vlak langs de weg. We stoppen en moeder en kids laten zich volop fotograferen en filmen. Wat een prachtig gezicht zo midden in deze natuur.

Hierna stoppen we bij Testa River voor warme Cinamon bunns en aan een van de picknicktafels van de bevoorradingspost genieten we in het zonnetje. Verder langs de Alaska Highway trekken we naar het noorden.
We hebben ongelovelijk veel geluk met een kudde stonesheep en even later cariboos. Tot ieders verbazing zien we vanuit het woud een echte cowboy met drie pakpaarden te voorschijn komen. Hij trekt door de rivierbedding en ik voel me nu echt in het wilde westen. Uiteindelijk arriveren we bij Toad River Lodge. Een vliegveldje en een Lodge waar we de benen strekken en rondkijken.
Hierna trekken we weer 200 km terug langs de Alaska Highway naar Fort Nelson. Weer hebben we geluk met wat stonesheep en een enkele elk. Dan valt mijn oog op een beer, iets dieper in het bos. Het is een echte Grizzly! Wat een enorme ervaring! Hij of zij laat zich echter niet fotograferen en de enorme beer verdwijnt in het woud. Even verder waarschuwen roofvogels voor het volgende natuurverschijnsel, een Grizzly verscheurt een ander dier. Ook hier lukt het fotografen niet maar het is zo voelbaar dichtbij!
Weer verder zit een zwarte beer bovenop een heuveltje. Hij rent het bos in als we dichterbij rijden.
Hierna rijden we door naar Summit Lake voor een late picknick. Het is zo vreselijk koud, we hebben wel erg veel lol, maar vanwege de temperatuur duurt het niet lang.
Verder richting Ford Nelson zien we nog Buffalo's in de schemering en herten.
Maar foto's nemen lukt niet meer.
Het is ook voor Heather, die hier al zolang woont, een ervaring zoveel dieren op een dag te zien. Het enige wat nog ontbreekt is een moose. Maar verder is mijn verlanglijstje inclusief cowboy compleet. Wat een bijzondere dag in dit fantastische land!

• 30 September 2016 - 09:32

Els En Je Vader:

Zo dat zag er goed uit beren gezien en ook nog een cowboy. Mooi hoor die foto's bij je verslag kunnen we mee genieten. Lieve groetjes

• 02 Oktober 2016 - 11:44

Ramona Smink:

Wauwwwwww als je dit leest is het net of je er bij bent wat kun je toch prachtig schrijven kijk uit naar je volgende verhaal goed begin van de dag voor de thuisblijvers dikke kus voor jou

• 03 Oktober 2016 - 07:32

Glenn Starke:

Prachtig Ilonka, ik geniet telkens weer van je verhaal, het lijkt alsof ik het zelf beleef. OO mooi hoor die foto's van die beren en dan al deze dieren in werkelijkheid in het wild zien? je zal er zeker van genieten he nou ik ook hoor., maar ja. ga maar door hoor ik kijk er naar uit. Dankjewel.

• 10 Oktober 2016 - 18:34

April Vail:

Seels all the animals came out just for you ilonka! And how exciting to see a REAL cowboy...whoa!
    The colors of the trees are just gorgeous in your pics as well ...beautiful!