Tsawassen Mills Mall and Fort Langley - Reisverslag uit Langley, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Tsawassen Mills Mall and Fort Langley - Reisverslag uit Langley, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Tsawassen Mills Mall and Fort Langley

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

09 Oktober 2016 | Canada, Langley

Tsawassen Mills Mall is net 5 oktober officieel geopend, als we daar zaterdag gaan shoppen. Ik kijk m'n ogen uit. Een parkeerplaats voor 10000 auto's, 6 ingangen, een foodcenter met 1100 zitplaatsen, afzonderlijke restaurants, een hoeveelheid winkels en brandnames waar je u tegen zegt, een skatepark, outdoorcenter, teveel om op te noemen. En alles overdekt! Ik heb geen idee waar je het in Europa mee kunt vergelijken.
Je kunt wandelwagentjes huren voor 2 kids inclusief videoscherm en charger voor je telefoon, zodat de kinderen zoet zijn tijdens het winkelen.
Bij een van de delicatessenwinkels vraag ik me af hoeveel blikjes zalm en tonijn er per dag moeten worden verkocht om de ongetwijfeld schrikbarend hoge huur en de vijf man personeel van te betalen. Het zelfde blikje zalm dat in de Superstore waarschijnlijk nog niet de helft kost. Die mening deel ik niet alleen, tijdens onze uitgebreide late lunch in een van de fish-restaurants, waar de bediening nog niet is ingewerkt op de hoeveelheid bezoekers, vragen we ons af hoe het er in dit winkelcentrum over een jaar uit zal zien.
Wat dat betreft is de economie hier niet veel beter als in Europa.
Maar voor nu is het winkelcentrum prachtig om te bezoeken!

Zaterdagavond verzuip ik met een borrel bijna in de hottub. Het blijft een avontuur. We hebben vreselijke lol en zijn nog net niet verschrompeld als we eruit komen.

Zondagmorgen gaan Jackie en ik naar Fort Langley, een historisch dorpje dat slechts op 20 minuten afstand ligt.
Gisteren was hier het cranberrie-festival, maar ook vandaag is het nog erg druk. Veel antiekwinkeltjes en cranberrie-stores in gekleurde winkelpandjes.
De weg erheen en de omweg terug, de omgeving is prachtig in herfstkleuren.
Totaal anders als het geel/groen van de pinetrees in het noorden. Hier kleurt de maple-leaf net als de cranberries prachtig rood!

• 10 Oktober 2016 - 23:07

Koen (die Vage Kennis Van Je):

Ik heb net even al je verhalen gelezen van de afgelopen weken. Je hebt heel wat beleefd las ik.
    Zelf natuurlijk net terug uit de USA, ook erg goed bevallen.

• 11 Oktober 2016 - 02:50

April Vail:

The cranberries were delicious Queenie!! Thank you for bringing them to Thanksgiving Dinner xo
    The Mall...looks like a very busy fun time was had by all.
    I was thrilled to see ANOTHER entry in your blog today! Yay! I said to myself ....as I enjoyed your wonderful story telling skills.... terrific blog! MY Queenie xo

• 11 Oktober 2016 - 12:47

Joke:

Ziet er allemaal goed uit hoor Ilonka, mooie reis. Lekker leven zo he?

Groet,
    Joke(49)