Up to the Northern Rockies - Reisverslag uit Fort Nelson, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Up to the Northern Rockies - Reisverslag uit Fort Nelson, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Up to the Northern Rockies

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

21 April 2023 | Canada, Fort Nelson

Als ik half 9 wegrijd uit Chetwynd is het zonnig. Ik heb om half 11 afgesproken in Fort Sint John voor ontbijt met Peter, m’n neef.

Als ik om 10.15 uur de parkeerplaats van Tim Horton oprijd, zie ik zijn truck al staan.

Ons weerzien is als vanouds, warm en vertrouwd.

We doen een ontbijtje, vullen de auto’s met benzine ($1.64) en beginnen aan het laatste lange stuk over de Alaska Highway.

Ik rijd lekker achter Peter aan, nog 380 km voor de boeg. Dat die lang zijn, daar weet ik alles van en ook nu valt vooral de laatste 100 km tegen. Wat een eind over die oneindige weg met in al die uren nog geen 20 stuks tegemoetkomend verkeer.

Maar dan zit ook dit erop en om even voor vier uur rijden we het pad op van Peter’s huis.

Weer 550 km op de teller!

In de avond installeer ik me in de camper. Morgen moet ie nog even van z’n plaats voor wat technische dingen, maar dat mag de pret niet drukken.

Helaas vanavond geen northern lights, maar wie weet.

Voor nu gaat het licht in ieder geval uit!

• 22 April 2023 - 20:07

Ramona:

Fantastisch mop

wat een topper zo trots op jou geniet met je neef fijn om elkaar weer re zien

koester elkaar en maak mega mooie herinneringen

liefsssss