Granville Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Granville Island - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Granville Island

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

10 Mei 2023 | Canada, Vancouver

Omdat het erbij hoort, vind ik zelf, rijd ik woensdagmorgen na de spits naar Vancouver.

Als eerste stop ik bij Granville Island, het grote, NDSM-achtige, terrein, met heel veel kleine winkeltjes, een grote public Market en een haventje waar de Aquabus aanlegt.

Ik verbaas mezelf weer eens hoe makkelijk ik m’n weg vind in een stad als Vancouver. Als ze me thuis eens zouden zien… :sweat_smile:

Ik parkeer op de grote parkeerplaats waar ik altijd parkeer en koop een parkeerkaarten voor 2 uur ($6), dat moet voldoende zijn.

Ik kijk wat rond en loop dan naar de aanlegsteiger van de Aquabus. Ik heb dit jaren geleden al eens gedaan, maar nu met het prachtige weer, lijkt het leuk dit weer eens te doen. Ik koop een kaartje ($14) voor alle aanlegsteigers, niet met de bedoeling ergens af te stappen, maar gewoon, heen en weer te varen over de False Creek.

Ik geniet van het uitzicht, zon, en de bijzondere mensen die op en af stappen!

Van David Lam Park, Stamps Landing, the Spyglass place, yaletown, the plaza of nations and the Village.

Neem foto’s van Yaletown, waar de enorme jachten van rijke inwoners in de haven liggen.

Het uitzicht op BC place and Rogers Arena en science world.

Na drie kwartier ben ik weer terug bij Granville Island. In de public Market koop ik een bak gemengd vers fruit en twee scones. En dan snel terug naar de auto, de twee uur parkeertijd zijn bijna om!

• 11 Mei 2023 - 21:40

Hatice:

Hey Ilonka,

Wat een mooie reis en avontuur maak je mee. En zoveel km’s[e-1f629][e-1f605].

Geniet er lekker van, ik geniet in ieder geval met je mee door je verslagen te lezen![e-2764]️

Tot gauw[e-1f609]

• 12 Mei 2023 - 09:00

Smink Ramona :

Fantastisch elke verslag is een avontuur

en geniet met je mee

straks weer heerlijk de verhalen van jou te horen gemiet er nog van

liefs vanuit Het nog steeds natte nederland

[e-1f48b][e-1f48b][e-1f48b][e-1f48b]