Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Prince George - Reisverslag uit Prince George, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Prince George

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

02 Oktober 2016 | Canada, Prince George

Na een onrustige nacht, de barre tocht van gister speelt toch door m'n hoofd en m'n incasseringsvermogen is ietwat aangedaan, verlaten we het mistige Chetwynd. Pas bij het verlaten van het dorpje ontdek ik de enorme houtsnijwerken langs de weg.

Er ligt nog volop sneeuw, maar de weg is goed op enkele sinkholes na. Na een paar kilometer krijg ik er weer zin in, en met m'n favoriete muziek aan schieten de kilometers weer voorbij.
Ver boven het woud verraad een rookpluim een camp, waarschijnlijk een olieveld. De weg wordt getypeerd door de wegwijzers naar de vele natives-nederzettingen in het bos.
Bij Bijoux Falls, een korte onderbreking met wandeling naar de waterval. Het is nog behoorlijk fris, maar de moeite waard.
Naarmate de weg vordert wordt de canyon breder, de bergen worden heuvels en het wit van de sneeuw wordt weer geel en groen. De zon laat zich steeds vaker zien.
Langs de hele weg, ruim 300 km, geen enkele voorziening.
Enorme meren langs de weg, bij Summit Lake, draai ik even van de weg af voor wat foto's.
Hierna vervolgt de Highway zich verder naar Prince George, de 'grootste stad' in het noorden van British Columbia.
De houtindustrie floreert hier nog steeds en de samenvloeiing van de Nechako River en de Fraser River siert de voornamelijk groene omgeving.
Samen met de Fraser River zullen we verder afzakken naar het westen. Maar eerst een overnachting in Prince George.

Wat een toepasselijke plaatsnaam om te overnachten ;)

• 03 Oktober 2016 - 17:48

Joan:

Nou even bij komen dus.. nu lekker in Prince George je laten verwennen: warme hapje, wijntje en slapen!! welterusten

• 04 Oktober 2016 - 17:05

Arline:

Het is wonderbaar mooi zo mooi is de natuur ik zou zeggen geniet van de natuur.
    Het is je van harte gegund, de vallen beeld schoon.
    Ben je niet onder Bijoux Falls gegaan.

• 05 Oktober 2016 - 06:36

Glenn Starke:

OOO zo ken ik je weer? je mooie verhalen. Je laat in je vakantie wel een aardig aantal kilometers achter je hoor. Ik houd wel van rijden, maar door dat jij dat nu doet, genieten wij van het prachtige schoon.
    van British Columbia. Ik hoop dat de overnachting in Prince George, je goed heeft gedaan. Fijne dag weer vandaag en tot Gauw.