De laatste dagen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

15 Oktober 2016 | Canada, Vancouver

De twee laatste dagen vliegen om.

Donderdag ga ik met Marguerite lunchen bij de Olive Garden. We hebben een gezellige en vreselijk lange lunch, en eten veel te veel.
Ik rijd naar huis, rust een uurtje en doe dan nog wat laatste boodschapjes voor het afscheidsfeestje.
Brittany, Brandon, Ingmar, April, maar ook Miek en Bart komen gedag zeggen.

Vrijdagmorgen slaap ik uit, pak m'n spullen en neem afscheid van Buddy en Christel. Zoals verwacht is Christel verdrietig. Ik stap in m'n auto en rijd voor de laatste keer naar het boshuis om April op te halen. Er is slecht weer voorspelt en het stormt al aardig. We drinken koffie en Jackie komt ook nog even. Als we weggaan zien we dat er een boom is omgewaaid, op het dak van de schuur. Zo hard waait het dus al. Onderweg naar het vliegveld is het noodweer en er zijn wat ongelukken gebeurd.
Het is echt najaar!

Op het vliegveld check ik m'n koffer in, 20,7 kilo is 3 kilo meer dan op de heenweg. Dat is ongetwijfeld het gewicht van m'n gekochte glazen Inukshuk.

Om vier uur stap ik in het vliegtuig dat me naar Amsterdam brengt, keurig op tijd.
Onderweg zal ik de verloren 9 uur tijdsverschil weer inlopen.

-----
Inmiddels ben ik na een lange en vermoeiende vlucht aangekomen op Schiphol en weer thuis. Koffer uitgepakt, de was draait, boodschappen gehaald (hortend en stotend in m'n auto na al die weken in een automaat), en nu alles op me laten inwerken en vooral ook uitrusten.

Ik heb, mede dankzij mij familie en vrienden in Canada, een fantastische reis gemaakt en mis ze nu al!
Bedankt, Marguerite, Tamara en Mike, Heather, Ingmar en April, Brittany en Brandon, Peter en Heather, Jackie en Buddy, Christel, Melanie en Clayton, Mitchell en Robyn, Miek en Bart, en alle kinderen!
Tot snel!



  • 17 Oktober 2016 - 08:45

    Marjon:

    Welkom thuis Ilonka! Met pijn in je hart kan ik me zo indenken, ben je weer terug in ons druilerige Nederland. Weliswaar in je eigen gezellig stulpje maar het zal anders opstaan zijn denk ik.
    Gelukkig was het gisteren mooi weer zodat het je misschien niet al te hard viel.
    En wij moeten net als jij nu afkicken, geen blogs meer, geen geweldig mooie foto's...

    Zie je gauw, dikke knufff van mij XXX

  • 19 Oktober 2016 - 18:59

    April Vail:

    Hi Ilonka
    oh how I miss you here...
    I hope you are feeling better and enjoying life back at home. I really enjoyed your blog hope the real book is just as good! I will keep in touch Queenie....until we will be in each others company again... one day soon I hope! xo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilonka

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 392
Totaal aantal bezoekers 18789

Voorgaande reizen:

14 April 2023 - 16 Mei 2023

Back again, making new memories

22 September 2018 - 13 Oktober 2018

Indian summer

10 September 2016 - 15 Oktober 2016

Beautiful British Columbia

26 September 2015 - 17 Oktober 2015

Family trip

08 Juni 2013 - 25 Juni 2013

Surprise Reis

23 September 2010 - 11 Oktober 2010

Fifty years and counting

Landen bezocht: