Golden - Reisverslag uit Edelweiss, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Golden - Reisverslag uit Edelweiss, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Golden

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

20 September 2016 | Canada, Edelweiss

Om 9 uur ontbijten we samen met Heather downtown Kamloops. Pancakes, scrambeld eggs and bacon stripes. Ik denk dat ik vandaag verder niets hoef te eten. We nemen afscheid, motorchick Heather gaat toeren met haar Harley en Christel en ik moeten op pad.
Om 10 uur rijden we richting Highway 1. Er is vertraging voorspelt maar de alternatieve route is 400 km omrijden, voor mij eigenlijk geen optie, dus ik waag het erop.
Na 2 uur ben ik nog geen 100 km verder en ik zie het somber in, maar blijkbaar zijn de werkzaamheden klaar en kunnen we eindelijk flink doorrijden.
Bij Salmon Arm tank ik. Het is bijna leuk om hier te tanken, een volle tank voor ongeveer 25 euro...
We rijden eindeloos langs het Shuswap Lake, 31 km lang, met prachtige oevers, diepe donkere wouden en indrukwekkende bergen.
In de Monashee Mountains, 45 km voor Revelstoke, waar de Highway het dal van de Eagle River induikt, ligt Craigellaichie met de Last Spike Historical Site. Het culturele verhaal zal ik je besparen maar het is een prachtige plek voor een lunchbreak en een korte wandeling.
Hierna trek ik door tot Revelstoke.Ik kan om de vijf minuten wel stoppen, maar dan kom ik er nooit.
Alleen bij Three Valley Lake stop ik nog even voor foto's bij dit prachtige meer.
Eindeloze wouden, hoge bergen, de weg slingert van hoog naar nog hoger. Af en toe is het of je alleen op de weg rijdt. Van Mount Revelstoke National Park rijd je vanzelf door naar Glacier National Park. Vlak voor een van de vele tunnels zijn er wegwerkzaamheden en daar sta je dan stil op de Canadese Highway 1, koud en sneeuw op de bergen. Ik maak toch maar van de nood een deugd en loop rondjes om de auto, terwijl andere automobilisten de honden uitlaten in de berm. Het duurt 20 minuten, dan kunnen we weer verder.
We maken nog een stop, hoog in de Glacier Mountains. Christel vermaakt zich door uitgebreid te zwaaien naar de omhoog kruipende truckers. Als beloning wordt er uitgebreid getoeterd en ze heeft dan de grootste lol, en ik ook.
Christel vindt het ook prachtig om foto's te maken, vooral met haar favoriete nichtje, dus ik sta ineens op veel te veel foto's.
Om 17 uur rijd ik Golden in, 364 km verder dan vanochtend. We zijn hier ook plotseling een uur verder, dus het tijdsverschil is nu 8 uur.
We vinden gemakkelijk het geboekte motel, installeren ons en zoeken iets op om te eten.
Ik wil niet te laat slapen. Morgen wacht de Ice Field Park Way vanuit Banff naar Jasper. De afstand zal niet veel langer zijn dan afgelopen dagen, maar in deze parken mag je maar 90 km/u.
The Rocky Mountains! Ik ben benieuwd.

  • 21 September 2016 - 15:41

    Richard Zegstroo:

    Je hebt een erg fijne manier van vertellen/schrijven:). Ik mis alleen de foto's bij die eindeloze wouden en hoge bergen...? Groetjes Richard

  • 21 September 2016 - 15:43

    Ilonka:

    Pas als ik het verslag heb geplaatst, kan ik de foto's uploaden, een voor een... En de WiFi is hier niet zo best...

  • 21 September 2016 - 18:19

    Thea:

    Heel mooi Ilonka, je verteld het enorm leuk.

  • 09 Oktober 2016 - 19:59

    April Vail:

    Lol... awe I love the pics SO cute! Still looks nice and warm or this leg of the trip. The stand still traffic... not so much fun I'm sure!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilonka

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 18808

Voorgaande reizen:

14 April 2023 - 16 Mei 2023

Back again, making new memories

22 September 2018 - 13 Oktober 2018

Indian summer

10 September 2016 - 15 Oktober 2016

Beautiful British Columbia

26 September 2015 - 17 Oktober 2015

Family trip

08 Juni 2013 - 25 Juni 2013

Surprise Reis

23 September 2010 - 11 Oktober 2010

Fifty years and counting

Landen bezocht: