Ik vertrek en het weekend! - Reisverslag uit Langley, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Ik vertrek en het weekend! - Reisverslag uit Langley, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Ik vertrek en het weekend!

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

23 September 2018 | Canada, Langley

Zaterdag 22 september is het weer zover! Ik vertrek...

Met een omweg naar Schiphol, waar lange rijen wachten op het inchecken, vervolgens de paspoortcontrole en de douane.

Snel nog wat duty-free shoppen, om precies op tijd voor boarding aan te komen bij de gate. Ook hier duurt het lang en omdat ik vrij voorin zit, mag ik met de laatste groep het toestel in. Een kwartiertje telt niet als vertraging, met wind mee, landen we tien uur later in Vancouver.

Vancouver Airport is in de twee jaar van mijn afwezigheid verbouwt en ook hier slaat de digitalisering een slag! Uiteindelijk rolt mijn koffer al voorbij als ik bij de bagageband kom, dus dat gaat snel.

Buiten staat Christel al te wachten en even verderop staat Jackie met de auto. We rijden de bekende weg naar Langley, hier en daar is wat bijgebouwd of verandert maar ook heel veel is herkenbaar na twee jaar.

We scoren een Timmy’s en dan zijn we snel thuis.

Buddy is de hottub aan het schoonmaken, dat is een prettig vooruitzicht.

Voor de barbecue komen er

bekenden, en ook Jackies ouders, Bart en Rita komen even gedag zeggen, maar om 20 uur trek ik het echt niet meer. Het is voor mij inmiddels vijf uur in de ochtend...

Plannen voor morgen zijn er nog niet, Jackie is de komende week vrij is en we kunnen dus samen op pad!

Voor nu lekker slapen! De weersverwachting is prima! Dus het komt vast goed!

Na een redelijke nacht, installeer ik me verder in mijn kamer. Koffer uitpakken, douchen, pancakes voor ontbijt, alles lijkt vertrouwt en het is net of ik nooit ben weggeweest.

Wat boodschappen doen, nogmaals een Timmy’s en verder doe ik weinig.

Het weer is redelijk en s’avonds gaat de steak op de BBQ en kunnen we ook buiten eten. Buddy’s bord vat vlam, maar alles loopt goed af! Na het eten vermaken Jackie en ik ons nog even met een gezamenlijke hobby; Diamond Painting!

Daarna bijna een uur in de hottub en dan is het eerste weekend al voorbij.


  • 24 September 2018 - 02:41

    Willem Zincken:

    Hoi Ilonka,

    Fijne Vakantie en kijk uit voor beren op de weg

    grt willem

  • 24 September 2018 - 03:05

    Jolanda Vellinga:

    Hoi,

    Zo te horen ben je al lekker aan het genieten! Heerlijk en fijn dat het weer tot nu toe meewerkt

  • 24 September 2018 - 04:24

    Jan:

    Hoi Ilonka.
    Ik kan je vertellen!!!!!!!!!! hier mis je niets,,,ja alleen de regen.
    Maak er wat moois van daar,
    Voor je het weet zeuren ze weer aan je hoofd hier.
    Gr Jan

  • 24 September 2018 - 05:21

    Ger :

    geniet er lekker van hier alles goed en nog 19 dagen veel plezier en niet aan waternet denkenxxxx

  • 24 September 2018 - 05:52

    Richard Zegstroo:

    Hoi Ilonka,

    Ik wist helemaal niet dat je weer op pad ging. :-)
    Veel plezier!

    Gr. Richard

  • 24 September 2018 - 05:50

    Kees:

    Hoi Ilonka

    Heel veel plezier weer met de familie en heel veel leuke momenten

    Zal vast weer een mooie vakantie worden

    GRT Kees

  • 24 September 2018 - 06:37

    Ramona Smink:

    Heerlijk mop eindelijk is het zover
    En het blijft een gek gevoel he net of je thuis komt
    Alles zo vertrouwd en dan toch weer nieuwe dingen beleven ga onwijs genieten lieverd dan genieten wij met je mee
    Liefs van mij❤️

  • 24 September 2018 - 07:41

    Joan:

    Nou dat klinkt echt als vakantie en wat heerlijk om letterlijk er uit te zijn en los te kunnen laten☺

  • 24 September 2018 - 10:51

    Marjon:

    Hee, wat leuk! Maandagochtend kom ik op het werk, kijkend tegen een andere krullenbol mis ik je nu al en zie daar! Bij het opstarten van mijn pc een uitnodiging om weer mee te kijken in je reisverslag.
    Je leest zo lekker weg, dus ik kan niet wachten op je volgend bericht. En wat leuk joh dat je samen met Jackie kunt freubelen. En nu niet de hele vakantie met gebogen hoofd zitten he, kijk ook om je heen, hahaha! Veel plezier en ik zie de verhalen wel tegemoet.

  • 25 September 2018 - 03:15

    Wendy:

    Veel plezier Ilonka !Ik reis weer met je mee

  • 25 September 2018 - 08:58

    Margreet:

    Hoi,hoi Heel veel plezier geniet van je vakantie ..

    Groetjes

  • 27 September 2018 - 19:37

    Koen:

    Geniet van je vakantie, de mijne is inmiddels voorbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilonka

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 18798

Voorgaande reizen:

14 April 2023 - 16 Mei 2023

Back again, making new memories

22 September 2018 - 13 Oktober 2018

Indian summer

10 September 2016 - 15 Oktober 2016

Beautiful British Columbia

26 September 2015 - 17 Oktober 2015

Family trip

08 Juni 2013 - 25 Juni 2013

Surprise Reis

23 September 2010 - 11 Oktober 2010

Fifty years and counting

Landen bezocht: