Lytton - Langley - Reisverslag uit Lytton, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Lytton - Langley - Reisverslag uit Lytton, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Lytton - Langley

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

05 Oktober 2018 | Canada, Lytton

Als ik bij het KnightsInn Motel wegrijdt hangt de bewolking laag. Ik tank, haal drinken en eten en een vriendelijke agent wijst me de weg naar Highway 8. Ik heb gekozen om toch de toeristische route te rijden in plaats de Coquihalla Highway. Het is wel 100 km meer maar zoveel mooier als alleen maar langs een saaie snelweg rijden. Dus rijdt ik de Nicola Canyon in en geniet na iedere bocht opnieuw. De weg volgt de rivier en al staat deze op veel plaatsen heel laag, het blijft een spectaculair gezicht. Na 65 kilometer kom ik bij Spence’s Bridge. Ik moet wachten voor de trein. En dat duurt hier even. Na 10 minuten kan ik verder richting Lytton. Hier komen de Fraser en Thompson River samen. Ik stop hier en daar, er zijn al veel rest-area’s gesloten.

Bij Tuckkwiowhum Village, van de first Nations, rijd ik het park in. Ook dit is al gesloten maar de campground is open en ik rijd naar beneden. Geniet van al het moois. Film en maak wat foto’s. Verder door de Fraser Canyon richting Boston Bar en Hell’s Gate.

Bij Hell’s Gate wacht een kleine teleurstelling. Ik had me voorgenomen met de airtram naar beneden te gaan, maar er is een onverwachte stroomstoring en alles is dicht en gesloten.

Iets verder op bij de Alexandra bridge loop ik een korte trail. Er staat 10 minutes naar de oude spoorbrug maar na een kwartier zie ik nog steeds alleen bomen en besluit terug te gaan. Het is verder dan ik in mijn eentje wil doen.

Verder over de Fraser Highway. Zo vaak als ik hier nu al gereden heb, het blijft een feestje, Bij Hope wil ik stoppen maar het is zo druk dat ik besluit door te rijden. Het is nog 130 km naar Langley. En dat moet ik bekopen. Over de laatste 30 km doe ik twee uur. Het komende weekend is Thanksgiving en iedereen wil de stad en uit. 350 km verder parkeer ik de auto voor de deur. Laad mijn spulletjes uit en rust even uit voordat iedereen thuis komt.

Een trip van een kleine 1000 km zit erop. Ik heb genoten!


  • 06 Oktober 2018 - 11:33

    Je Vader En Els:

    Was een paar dagen achter met lezen maar fijn om lezen dat je zo geniet en mooie foto`s en wat een prachtig land. Nog fijne dagen groetjes je vader en Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilonka

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 18894

Voorgaande reizen:

14 April 2023 - 16 Mei 2023

Back again, making new memories

22 September 2018 - 13 Oktober 2018

Indian summer

10 September 2016 - 15 Oktober 2016

Beautiful British Columbia

26 September 2015 - 17 Oktober 2015

Family trip

08 Juni 2013 - 25 Juni 2013

Surprise Reis

23 September 2010 - 11 Oktober 2010

Fifty years and counting

Landen bezocht: