Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Penticton - Reisverslag uit Penticton, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Penticton

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

03 Oktober 2018 | Canada, Penticton

Als ik wakker wordt in het Evergreenmotel schijnt de zon tussen de gordijnen door. Als ik ze verder openschuif loopt er een hert door de tuin van het motel. Zo mooi!

Als ik klaar ben om te vertrekken en de sleutel inlever wordt ik door de eigenaar uitgenodigd voor het ontbijt. Omdat het me onbeleefd lijkt om het af te slaan, ga ik op zijn aanbod in en in het kleine keukentje krijg ik koffie, cereal en muffins.

Na een hartelijk afscheid draai ik de weg op richting Penticton. Hier en daar stop ik bij rest-area’s of kleine parken en geniet van het prachtige uitzicht. Ongelovelijk dat het gister sneeuwde. Nu herinneren alleen de toppen van de bergen nog aan die kille tocht.

Het dal van de Okanagan is breed en zo mooi. Penticton heeft een wijncultuur en dat is te zien. Overal wijngaarden en wijnproeverijen.

Na 122 km en 3 uur later ben ik in Penticton en zoek mijn geboekte motel op. Het ziet er gezellig uit en de eigenaar is alles vriendelijkst. Als hij begrijpt dat ik uit Europa kom raakt hij niet uitgepraat over de neef van zijn neef en daar de zoon van die naar Europa is geweest.

Mijn kamer is ondertussen klaar, ik heb zowaar sterke WiFi en ik FaceTime bijna een uur met het thuisfront.

Hierna wandel ik naar het strand van Skaha-Lake. Het Skaha meer is slechts 12 km lang. Ik ben aan de noordzijde waar recreatie centraal staat. Sportvelden, strand, waterpark en speeltuin. Ik loop een korte trail en loop dan terug langs mijn motel naar het centrum van Penticton. Doe wat kleine inkopen en eet wat.

Hierma loop ik terug naar het Empire-motel. Waar ik me in de avond vermaak met tv, internet en social media.


  • 04 Oktober 2018 - 03:24

    Jacqueline :

    Ilonka wat schrijf je lekker. Het is net alsof ik mee ben. Bedankt dat ik mee mag reizen, goeie foto’s ook. Geniet ervan.

  • 04 Oktober 2018 - 04:15

    Jan:

    Hoi Ilonka.
    Ik sluit me geheel bij Jacqueline aan.
    Jij schrijft zo makkelijk, het lijkt wel een boek waar je in wegzakt.
    Maak er nog even wat moois van daar.
    Groet, Jan Fleury.
    De foto’ zijn schitterend.

  • 04 Oktober 2018 - 04:47

    Joan:

    Ja al de vorige keer gezegd: maak er een boek van. Heerlijk om te lezen. Geniet!

  • 04 Oktober 2018 - 15:55

    Ramona:

    Hoi mop
    Zo heerlijk met een kopje koffie weer even met jou meegereisd

    Wat is het prachtig daar en door jou verhalen leer je een beetje canada kennen
    Lieverd geniet en rij voorzichtig tot he volgende blig
    Xxxxx ramona

  • 05 Oktober 2018 - 03:01

    Joke:

    Wat prachtig allemaal Ilonka, genieten!
    Goeie reis verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ilonka

Actief sinds 06 Juli 2016
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 18897

Voorgaande reizen:

14 April 2023 - 16 Mei 2023

Back again, making new memories

22 September 2018 - 13 Oktober 2018

Indian summer

10 September 2016 - 15 Oktober 2016

Beautiful British Columbia

26 September 2015 - 17 Oktober 2015

Family trip

08 Juni 2013 - 25 Juni 2013

Surprise Reis

23 September 2010 - 11 Oktober 2010

Fifty years and counting

Landen bezocht: