Fort Langley, Cascade Falls and Harrison Hotspring - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Fort Langley, Cascade Falls and Harrison Hotspring - Reisverslag uit Harrison Hot Springs, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Fort Langley, Cascade Falls and Harrison Hotspring

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

28 September 2018 | Canada, Harrison Hot Springs

Woensdag gaan Jackie en ik naar Fort Langley, we laten het kleine stadje voor wat het is, we waren hier twee jaar geleden nog tijdens het Cranberry Festival, maar gaan naar het oude fort, Fort Langley Historical Park. Deze in 1827 gebouwde trading post van Hudson's Bay Company is nu een soort openlucht museum langs de Fraser River. We wandelen rond en na afloop maken we een tochtje door de countryside van Langley. Voornamelijk prachtige landhuizen met stoeterijen, grote boerderijen met maisvelden en pompoenen, slingert de weg door het heuvelachtige gebied. De bomen kleuren hier al prachtig rood.

's Avonds gaan we naar het casino en spelen een avond bingo. Ik weet niet of het in Nederland ook zo gaat, maar het is een enorme zaal met computerschermen, waar je 24 uur per dag bingo kunt spelen, je zet een bepaald bedrag in en koopt online bingokaarten. Daarnaast koop je ook nog papieren versies, zodat je en digitaal, en handmatig bingo speelt. Ik zet 60 dollar in en win 50 dollar terug, Christel wint 40 dollar en Jackie helaas niets.

Donderdag doen we boodschappen in de buurt en s'middags geniet ik van de zon.

Vrijdagmorgen gaan Jackie en ik al vroeg op pad, voorzien van koffie en muffins. Eerst brengen we Charley, de hond, naar de hondenopvang. Daarna gaan we naar Cascade Falls Regional Park, vlak bij Mission, een uurtje rijden. Het is prachtig weer en wordt ongeveer 23 graden. Eenmaal in het park lopen we de korte trail door het bos omhoog naar de waterval. De waterval is 30 meter hoog en stort naar beneden in een groot basin. Hiervandaan stroomt het in kleine watervalletjes verder naar de 18 meter lager gelegen Cascade Creek.

Bovenaan de trail is een nieuwe suspension bridge die je over de waterval naar een uitzichtpunt leidt. Al met al is het een aardige uitdaging, het pad stijgt behoorlijk en de trappen aan het eind zijn pittig. Maar het loont de moeite.

Eenmaal weer beneden bij de Creek genieten we op de rotsen van het prachtige weer.

Hierna rijden we door naar Harrison Hotsprings, waar de camper van Jackies ouders op een camping staat. We halen Bart op voor lunch, eten heerlijke salmonburgers, en wandelen daarna langs Harrison Lake. Ik vind mijn eerste Canadese geochache tussen de rotsen langs het meer. We zitten lang op een bankje aan het water te genieten van het uitzicht. Harrison Hotsprings is zomers een soort Zandvoort. Veel toeristen, strand, watersport, restaurants en vooral duur.

Hierna brengen we Bart terug naar de camping. Ik vergaap me aan de enorme campers met uitschuifbare zijkanten op veel te kleine campingplekken. Maar de plaats zelf is prachtig.

Op de terugweg stoppen we nog een paar keer om te genieten van de prachtige omgeving, voordat we Charley ophalen van de hondenopvang.

Weer een fantastische dag in the pocket.

• 01 Oktober 2018 - 10:14

Marjon :

Wat een geweldige reis maak je toch weer. Wat zie je prachtige dingen. En die brug!!! Wat een lef dat je er overheen durfde. En ook heel knap gezien de niet zo makkelijke wandeling.
    Zo te lezen heb je het erg naar je zin en het weer zit ook behoorlijk mee. Heerlijk he.
    Nou meid, we appen wel weer! XXX