Wedding and Thanksgiving - Reisverslag uit Langley, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu Wedding and Thanksgiving - Reisverslag uit Langley, Canada van Ilonka Segerius - WaarBenJij.nu

Wedding and Thanksgiving

Blijf op de hoogte en volg Ilonka

09 Oktober 2018 | Canada, Langley

Zaterdag is de bruiloft van nichtje Brittany. Om vier uur worden we verwacht in Newlands Golfclub. Opgepoetst en wel maken we onze opwachting en beleef ik een bizarre middag. De ceremonie is buiten, in een prieel. Had ik hele verwachtingen, in 10 minuten was het officiële gedeelte voorbij. De bruidsmeisjes komen aanlopen, de bruidsjonkers staan naast de bruidegom en dan maakt de bruid aan haar vaders arm haar opwachting. Brittany ziet er prachtig uit, De zes bruidsmeisjes en jonkers ook. Er wordt een korte speech gehouden en het jawoord, de ringen, getekend en klaar. En weg... want het volgende bruidspaar komt er aan...!!!

Vervolgens gaat het bruidspaar met gevolg foto’s maken en dat duurt dan 3 uur. In die tijd hangen de gasten een beetje rond op die locatie. En dan is drie uur echt lang. Maar ja, dat weet je niet van te voren. Uiteindelijk mogen we de zaal in en zoeken we onze plaatsen op. Prachtig gedekte ronde tafels, en een lange tafel voor het bruidspaar, bruidsmeisjes en bruidsjonkers. Deze maken een theatrale entree. Voor mijn belevenis een enorme poppenkast. Uiteindelijk wordt het buffet geopend en mogen de tafels met gasten om de beurt eten halen. Het buffet is voortreffelijk, enorme zalmen, kalkoen, pasta’s, salades, en een apart dessert buffet.

Als iedereen binnen een half uur uitgegeten is gaat de muziek uit en de bar dicht en komen de speeches. Eerst de maid of honnor, the best man of the groom, de vader van de bruid, de ouders van de bruidegom etc etc. Langdradig en niet creatief. Uiteindelijk bedankt het bruidspaar de gasten voor hun komst en wordt er gedanst. Eerst het bruidspaar, de vader met de bruid, de ouders vande bruidegom, alles apart, en eigenlijk wordt het dan pas gezellig. Er is punch, bruidstaart en o ja, alleen het eerste drankje is gratis, de rest moet je zelf betalen!! Het bruidsboeket wordt gegooid en er is hilariteit als Christel het opvangt!

Om half 12 is het afgelopen. Al met al een enerverende dag.

De volgende dag (zondag) is het Thanksgiving. Ik wordt om 15 uur in het huis van het bruidspaar verwacht en rijd erheen. Er zijn meer gasten, die nog ver moeten reizen of vliegen, dus wordt er vroeg gegeten. Kalkoen, zoete aardappel met marshmallow, mashed patatoes, carrots, and gravy.. (dikke jus), vooral veel gravy! Als dessert zijn er taarten. Na het eten gaat iedereen op de bank zitten, het pas getrouwd koppel op twee stoelen ervoor en worden de cadeaus uitgepakt en de dollars geteld. Iedereen wordt bedankt en dan pas is de bruiloft voorbij. Mijn meegebrachte Delfts blauwe trouwbord valt gelukkig in de smaak. Omdat iedereen een beetje uitgeblust en volgegeten is, en vliegtuigen gehaald moeten worden, rijd ik ook op tijd terug en geniet van een rustige avond alleen in het huis van Jackie.

De volgende dag, maandag, is iedereen vrij en ga ik op bezoek bij nichtjes Marguerite en Tamara en de kinderen. We kletsen de hele middag en ik blijf eten. We eten een soort soep van leftovers van Thanksgiving met een soort sponsachtige aardappel erin. Erg lekker. Hierna rijd ik in het donker terug naar mijn logeeradres. Weer een dag voorbij!

• 09 Oktober 2018 - 19:31

Thea Van Der Waal:

Wie is de vader van de bruid ?
    Want zij is een Segerius.
    Nog een een aantal dagen te gaan nog veel plezier en genieten xxx

• 10 Oktober 2018 - 03:40

Marjon:

Wat zien ze er prachtig uit! Zo te lezen gaat het er heel anders aan toe dan in Nederland. Maar dan toch ook weer bijzonder om zo'n bruiloft mee te maken.
    Geniet nog even van een paar dagen vakantie en we spreken elkaar gauw weer in ons niet eens zo heel koud kikkerlandje. Dit weekend wordt het 26 graden.

• 11 Oktober 2018 - 05:45

Nathalie:

Ik krijg honger van dit bericht :p

• 11 Oktober 2018 - 06:12

Els En Je Vader:

Weer een leuk verslag van je. Ja gaat anders dan bij ons maar wel leuk om mee te maken. Nog fijne dagen en goede terug reis. Lieve groetjes

• 12 Oktober 2018 - 16:40

Ramona Smink:

Hahaha altijd anders als dat je verwacht maar ook weer bijzonder
    Mooi verwoord weer en ze zien er wel prachtig uit en jij natuurlijk ook geniet nog even en dan een hele fijne vlucht terug en volgens mij heb je enorm genoten
    Liefs en dikke kus